Wednesday, August 3, 2016

google street view: sable island

Canada és un país immens. Amb una població similar a la de l'estat espanyol, és el segon país més gran del món, després de la Federació Russa. Es per això que mentre llegia l'edició del 14.07.2016, de La Presse Canadienne, vaig caure sobre un article sorprenent: L'île de Sable peut maintenant être explorée sur Google Street View. No t'amagaré que mai en la vida havia escoltat parlar de l'Ile de Sable, així que vaig deixar-me caure pel wiki per saber-ne alguna cosa.

Louis Barnes, La Presse Canadienne
També vaig deixar-me caure per Google Maps, i vaig donar-me compte de que no es tracta sinó d'un gran banc de sorra alimentat pel corrent de Labrador, on els materials s'acaben fixant gràcies a una vegetació xeròfil.la que alimenta uns ramats de cavalls d'una raça endèmica. I va sorprendrem veure com canvia contínuament la morfologia de l'illa a causa dels vents i les tempestes.


Si ja se m'havia fet estrany que en un país tant gran com Canadà fos noticia la cartografia d'una illa tant petita (noticia també recollida per Radio Canada), imagina quina seria la meva sorpresa quan vaig descobrir que la zona cartografiada per es limita a una part molt reduïda al centre de l'illa.



En fi, com l'illa es veu ràpidament, què tal si canviem l'illa per una de més gran i fem un tomb per la pàgina de Google Street View per deixar-nos caure a prop de Can Sinfu?

No comments: